Korku filmleri yönetmen/oyuncuları ile yaptığım
röportjaların bu defaki konuğu Ted Geoghegan. İlk uzun metrajlı korku filmi
olan We Are Still Here’ı çeken yönetmen aynı zamanda birçok korku filmi ve tv
filmlerine yazarlık ve yapımcılıkda yapıyor. İlk filmine göre oldukça başarılı
bulduğum, 80’ler korku filmleri havasında olan We Are Still Here filmi ve korku
sineması hakkında sorduğum soruları beni kırmayarak cevapladı.
Ted Geoghegan ‘a yeni projelerinde başarılar diliyor ve
çok teşekkür ediyorum.
KE- Biyografinize
baktığımızda genelde korku gerilim türündeki filmlerde senarist, yapımcı ve
şimdi de yönetmen olarak yer aldığınızı görüyoruz. Korku filmlerine olan
ilginiz nereden geliyor?
TG- Ben Amerika'nın ortasında Montana
kırsalında büyüdüm. Sakin bir yerdi ve yapacak çok da bir şey yoktu. Can
sıkıntısından kurtulmak için korku, bilim kurgu ve fantastik filmler
izlerdim. Komedi ve aksiyon filmlerini de severdim ama aslında beni
gerçek dünyadan uzaklaştıran filmlere daha düşkündüm. Korku, heyecan dolu
ve ürkütücü bir kaçış sunar her zaman.
KE- We are Still Here’ın hikayesi nasıl ortaya
çıktı?
TG- Arkadaşım Richard Griffin yıllarca önce benden konusu kısmen Lucio
Fulci'nin House by the Cemetery' sine dayanan bir senaryo yazmamı
istemişti. Büyürken izlediğim ve sevdiğim bütün İtalyan avrupa-korku
filmlerinden etkiler olmalıydı bu senaryoda ve onu yazdıktan sonra ona o kadar
aşık oldum ki, filmi de kendim yönetmek istediğimi ve bunun mümkün olup
olmadığını sordum.
TG- Ana esin kaynağı İtalyan Avrupa-korku türüydü, özellikle de Fulci ve Bava
filmleri. Aynı zamanda Don't Be Afraid of the Dark ve Dark Night of the
Scarecrow gibi 1970 lerde televizyon için yapılmış olan Amerikan
korku filmlerinden de esinlendim. Bu filmlerdeki melodramı ve sinemacıların
çok iyi bir şekilde gerçek insanlarla dolu gerçek dünyalar yaratmasını
seviyorum.
KE-
“We Are Still Here” çekim tarzı ile 70’s ve 80’s ‘in filmlerine çok benziyor.
Neden böyle bir nostalji tercih ettiniz?
TG- Ben 1970’lerde doğdum ve 1980’lerde yetiştim. Bu
dönemi çok masum buluyorum ve bu döneme ait bir film izlediğimde hissettiğim
huzuru ve rahatlığı seviyorum. We Are Still Here filmini çoğu zaman bir '
battaniye' olarak izah ederim. İnsanları, tıpkı eski bir arkadaşın
ziyaretindeki gibi huzurlu hissettirmeli.
KE-
Korku filmlerinde genelde genç bir cast vardır. Sizin filminizde daha çok olgun
kişilerden oluşan aileler yer alıyor. Bunu tercih etmenizin belli bir sebebi
var mı?
TG- Yine ana esin kaynağı yetmişlerin ve seksenlerin
filmleri. The Changeling gibi filmler eski yöntemleri mükemmel
bir şekilde kullandılar ve ben de bazılarını tekrardan yakalamaya
çalıştım. Gençler filmlerde tipik aptallar gibi oynuyorlar ve ben de bundan
kaçınmaya çalıştım. We are Still Here filmi, yerinde kararlar alan
yetişkin karakterler hakkında bir film ve bu benim gerçekten de çok
sevdiğim bir konsept.
KE-
Final sahnesinde oldukça başarılı kanlı sahneler var. Bence bu başarının sırrı
biraz da plastik makyajlarda. Ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında? Plastik
makyajmı CGI mı?
TG- CGI'ın sinema için çok yararlı olduğuna
inanıyorum ama, pratik efektler daha iyi. Daha gerçekçi görünüyorlar ve CGI'ın sağlayamayacağı
bir duygu yaratıyorlar. Fiziksel efekt ile ilgili aklınızın çok daha
kolay kabulleneceği bir şey vardır. Ona inanmak istersiniz. Mümkün
olduğunca pratik özel efektler kullanacağım. Onları seviyorum.
KE- Korku
filmi çekmenin ne gibi zorlukları var? Sette yaşadığınız zor anlar mutlaka
olmuştur. Bize biraz anlatır mısınız?
TG- Film yapım süreci gerçekten müthişti. Harika bir oyuncu kadrom ve ekibim
vardı ve hepimiz çok iyi anlaştık. Yönetmen olarak ilk filmimdi bu
yüzden öğrenmem gereken çok şey vardı ama yanımda bana yardım eden harika
bir ekibim vardı. Sonuç olarak inanılmaz bir deneyimdi.
KE- En beğendiğiniz 3 korku filmini ve
3 yönetmeni yazar mısınız?
TG- Favorim olan korku filmleri : Demons, The Fog, Poltergeist / Favorim
olan korku filmi yönetmenleri : Lucio Fulci, John Carpenter, William Girdler
Bu Yazım Popüler Sinema da yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder