Korku filmleri röportaj serisinin bu defaki konuğu,
Hector Hernandez Vicens. Kendisinin ilk uzun metrajlı filmi olan The Corpse of
Anna Fritz (Ölüm ve Ötesi) morgda geçen nekrofili üzerine kurulu başarılı bir
tek mekan gerilim filmi. Gerçek bir morgda ve gerçek seslerle çekilmiş olan film,
sonuna kadar izleyeni ekrana kitleyen bir yapıya sahip.
Sosyal medya üzerinden tanıştıktan sonra ufak bir
sohbetin ardından kendisine yönelttiğim
soruları çok kısa bir sürede cevaplayan Hector
Hernandez Vicens’e, beni kırmadığı için çok teşekkür ediyorum.
KE-
The Corpse of Anna Fritz ‘ın hikayesi nasıl ortaya çıktı? Neden nekrofili ?
HHV-
Çok uzun yıllar önce, lisedeyken, çalıştığı hastanenin morgundaki
cesede tecavüz eden bir hademeyle ilgili bir haber okumuştum ve ceset
dirilmişti. Bu gerçek hikayede hademe daha sonra doktorları bulmaya gitmişti.
Ama muhtemelen aklında cesedin nasıl dirildiğini açıklamakla ilgili
sorular vardı. Annesini, çocuklarını ve arkadaşlarını düşündü belki de. Bu onun
sosyal anlamda ölümü demekti. Herkes onu sapık olarak görecekti; herkes daima
ona bakacaktı. Onun ilginç bir karakter olduğunu ve bir hikaye için ilginç
bir başlangıç olduğunu düşündüm.
KE- Daha
önce dram/aile türünde TV dizi ve sinema filmleri için senaryo yazarlığı
yapmışsınız. İlk filminiz olan The Corpse of Anna Fritz'de neden gerilim/korku
türünü tercih ettiniz?
HHV-
Ben seçmedim, hikaye kendi türünü seçti. Ben
sadece izleyicilerle karakterleri yakınlaştırmak istedim. İzleyicileri onlarla
beraber morga koymak istedim. Sonuç olarak bir korku/gerilim filmi oldu. Bir
korku filmi yapacağımı hiç düşünmemiştim. Ben sadece bir film yapacağım diye
düşünmüştüm. Tabi ki korku türünü seviyorum ama öbür türleri de seviyorum
.
KE-
The Corpse of Anna Fritz tek mekanda geçen basit bir hikaye, fakat
film oldukça ürpertici ve sessiz bir gerilimi var. Bunu nasıl başardınız?
HHV-
Belki de "Gerçekçilik"
ile. Gerçekçilik var olan bir şey değildir ; o hep bir
gelenektir. Belki de "gerçek karakterler" var etmeye
çalışmak. Gerçek bir morg. Gerçek sesler. Sonra da müzik ve ışık eşliğinde
karakterlerin içine bakmak. Onları filmin renkleriyle açıklamak. Bir başka
karakter daha olan atmosferi yaratmak. Temelde, izleyicilerin duyguları
anlamasını sağlamaya çalışmak.
KE- Gerilim
filmi çekmenin ne gibi zorlukları var? Sette yaşadığınız zor anlar mutlaka
olmuştur. Bize biraz anlatır mısınız?
HHV-
Tek bir mekanda çekim yapmak kolay bir iş
değildir. Eğer iyi iş çıkartamazsanız ortaya film değil bir tiyatro oyunu
çıkar, ama The Corpse bir sinema filmi olmak zorundaydı. Setteki en zor anlar,
ihtiyacım olan tüm çekimleri yapacak zamanımın olmadığı hallerdi ve bu
yüzden bazı şeyler hakkında yeniden düşünmem gerekti. Aynı zamanda bütün
ekip dört haftadır bir morgda çalışıyordu. Bir aydan beri otuzdan fazla insan
küçük bir alana kapanmış günde on dört saat çalışıyordu. Orada, filmi yapmak
için ihtiyacımız olan gerilime sahiptik.
KE- Bize
yeni projeleriniz hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? Korku/gerilim
filmlerine devam mı?
HHV-
Yapacağım. The Corpse ile beraber bir tarz yaratmaya başladım. Bazı konular
üzerine konuşmaya başladım ve bu işi bitirmek zorundayım. Yani daha fazla
Korku/Gerilim filmleri yapacağım ve onlar her zaman psikolojik filmler olacak
çünkü korku üzerine konuşuyorum.
KE- En beğendiğiniz korku filmlerini ve
yönetmenleri nelerdir?
HHV- Sadece 3 ve 3 ?
Gününe göre değişir...
Üç korku filmi :Funny Games, Haneke / Night of the Living Dead, George A.
Romero
Psycho, Hitchcock.
Üç yönetmen : Roman Polanski / Gaspar Noe/ Brian de Palma
Psycho, Hitchcock.
Üç yönetmen : Roman Polanski / Gaspar Noe/ Brian de Palma
Bu Yazım Popüler Sinema da yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder