Yaklaşık bir sene önce başladığım yerli/yabancı yönetmen
veya oyuncular ile yaptığım korku filmleri röportajlarım tüm hızıyla devam
ediyor. The Blair Witch Project (Blair Cadısı) filmiyle found footage (el
kamerası) akımını dünyaya tanıtan yönetmen Dan Myrick (Eduardo Sanchez ile
birlikte yönettiler ) ile yaptığım söyleşide aklıma takılan ne varsa sordum.
Kendisi hem Popüler
Sinema’da, hem de sosyal medya ortamında yayınlamak üzere sorduğum
soruları beni kırmayarak cevapladı.
Dan
Myrick’e
bize vakit ayırdığı için çok teşekkür ediyoruz.
KE- Eduardo Sanchez ile birlikte “found
footage” akımının başlangıcı sayılan Blair Witch Project’in bir belgesel
şeklinde çekilmesine nasıl karar verdiniz? Nereden çıktı el kamerası ile film
çekme fikri?
DM-
Ed ve ben 70’lerin “In Search Of” ve “Ancient Astronauts” gibi TV
programlarından esinlendik. Bu programlar “sahte” belgesel formatında
çekilmişti, ama bize göre oldukça ilgi çekicilerdi.
KE- Blair Witch Project’den sonra birbirine
benzeyen fazlasıyla found footage tarzı filmler yapıldı. Ne düşünüyorsunuz bu
konuda? Sizce bu kadar fazla film yapmak bu türün kalitesini düşüyor mu?
DM- Tarz bakımından sayıca çok fazla benzer film vardı,
ama yalnızca bir kaçı iyi kotarılmıştı. “Paranormal Activity” aynı format ve türdeki filmler arasında anca
10 yıl sonra yapılabilen ilk başarı hikâyesiydi.
KE- El kamerası ile çekilen filmleri izlerken
gözleri çok yorduğu bir gerçek. Bu konuyla ilgili ne gibi tepkiler aldınız?
Sizce bunun daha kolay ve rahat izlenebilir bir yöntemi var mı?
DM- Blair Witch gibi bir filmi büyük ekranda izlemek çok
zor. Aslında sinema gösterimi için değil, ev videosu olarak çekilmişti. Yine de
gösterimin ilk günlerinde sersemlemiş ve hastalanmış insan geri bildirimleri
bizim işimize yaradı.
KE- 2008 yapımı The Objective’in konusu farklı
ve politik bir bilim-kurgu gerilimi. Hikayesi nasıl ortaya çıktı? Ne gibi
araştırmalar yaptınız bu konuda?
DM- The Vimāna (Vimanas) Hindu ve Sanskrit efsanelerinde
anlatılan mitolojik uçan saray ya da savaş arabası anlamına geliyor. Bizim
ülkemizde UFO fikrini ateşleyen derin mitoloji türünü temsil ediyor. Bu konuda
duyduğum öykülerden ve dünyanın bu bölümünden büyülenmiştim ve modern zaman
bilim kurgusu için harika bir öncül ve uygun ortam yaratabilecek, aynı zamanda
Amerika’nın hakkında hiçbir şey bilmediği çatışmalara girme eğilimi hakkında
sosyal bir eleştiri yapabilecek gibi hissettirdi.
KE- Book of Shadows: Blair Witch 2 filmine
birlikte destek verdiniz fakat filmi siz yönetmediniz, Neden?
DM- Biz yalnızca karakterlerin bazılarının yaratılmasında
görevlendirilmiştik. Dick Beebe ve Joe Berlinger asıl yazarlardı. Ed ve ben
başka bir Blair filmi için çok erken olduğunu düşündük, fakat Artisan(o zamanki
stüdyo), Blair başarısını kapitalize etmek için zorunlu hissetti ve yeni filmi
aceleye getirdi.
KE- Filmografinizde 2008 yılından sonra hiç
projeniz yok. Bıraktınız mı sinema sektörünü?
DM- Aslında 2014-2015’te çektiğimiz “Under the Bed”
adındaki filmi yeni bitirdim. Film bir kadının evine taşınan takipçi bir sapık
hakkında bir gerilim. Yılın ilerleyen zamanlarında vizyona girmesini umuyoruz.
KE- Çok yakında yeni bir Blair Witch (16
September 2016) filmi geliyor. Ne
düşünüyorsunuz bu konuda, ilk filmin yerini tutar mı sizce?
DM - Bence oldukça eğlenceli olacağa benziyor. Bütün yeni
bir izleyici jenerasyonunun Blair mitolojisini deneyimlemesi fikrini seviyorum.
KE- En beğendiğiniz 2 korku filmini ve 2
yönetmeni yazar mısınız?
DM- ‘The Exorcist’ William
Friedkin and ‘The Shining’ Stanley Kubrick
Bu Yazım Popüler Sinema da yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder